Moving on... Oh, moving on!

As I've mentioned in the previous post, we're moving soon to a better place. YAY! But with the excitement of moving comes the packing, organizing, decluttering... It's a nightmare! We're still 25 days away from the moving day (yes, I'm doing the contdown), but we've already started packing because, well, we own a lot of stuff. Seriously, A LOT. Besides, Rob hates moving, so we're trying to make the whole process a lot smoother. No last minute packing. No excuses!
___
Como eu ja mencionei num post anterior, nos estamos de mudanca para um lugar melhor. UHU! Mas com toda a animacao da mudanca vem o empacotamento, organizacao, limpeza... Eh um pesadelo! Nos ainda estamos a 25 dias de distancia do dia da mudanca (sim, eu estou contando), mas ja comecamos a empacotar porque a gente tem muita coisa. Tipo, MUITA. O Rob tambem odeia mudanca, entao estamos tentando tornar o processo menos dolorido. Nada de empacotar de ultimo minuto, e nada de desculpas!

So right now, this is the post-apocalyptic state of my living room:
___
Por isso, no momento, esse eh o estado apocaliptico da nossa sala:



Cozy, huh?  It may look like we're way advanced in the process of packing, but, believe me, we're not. The white boxes contain only the bookshelf's stuff, plus some glasses and plates. The brown boxes have some comforters, towels, and bed sheets we're not using right now. We still have much more...

I'm usually super clean and organized, so it's killing me to see my house in this state of war. No visits until February! And let me tell you a dirty little secret: the messier your house is, the less you want to clean. So the chaos is spreading like a virus to the other rooms as well.

A positive aspect of moving is that we get to declutter. We are not huge clutters, because we believe that if there's no space in the house for the object, or if we're not using it, then we don't need it. So right now we're selling a bunch of stuff we don't need or will not need in the new house (or, of course, we just want to sell it because we're super excited with the idea of redecorating! :D). We're selling a phone, longboard, futon, AC... Hey, if you want to buy it, let me know!
___
Aconchegante, neh? Pode ate parecer que ja fizemos muito, mas acredite, nao fizemos nada. As caixas brancas soh tem as coisas da estante, mais alguns copos e pratos. As caixas marrom tem edredons, toalhas, e lencois que nao estamos usando agora. Ainda tem muita coisa...

Geralmente, eu sou super limpa e organizada, por isso esta me matando ver a casa nesse estado de guerra. Nada de visitas ate fevereiro! E deixa eu te contar um segredinho: quanto mais bagucanda a sua casa esta, menos voce quer limpar. Por isso, o caos esta se espalhando para os outros comodos tambem.

O lado bom da mudanca eh que voce tem com fazer aquela limpeza geral. Nos nao somos de juntar tralhas porque acreditamos que, se nao tem espaco na casa para um certo objeto, ou se nao estamos usando-o, eh porque nao precisamos dele. Por isso, no momento, estamos vendendo milhares de coisas que nao precisamos ou nao iremos precisar na casa nova (ou, claro, nos soh queremos vender porque estamos animados com a ideia de redecorar! :D). Estamos vendendo telefone, longboard, futon, ar condicionado... Se quiser comprar, me avise!

However, no one is perfect. Here's my dark side:
___
Mas como nem tudo eh perfeito, aqui esta o meu lado negro:








Yes, I clutter books and magazines. My bedside table is the synonym of chaos, and one of my closet drawers is filled with journals, scrapbooks, school papers, scarves... I bet I can even find a dog lost in there.  I'm not super excited to declutter THAT, but I think it'll be a great opportunity to clean the mess and figure a system to keep this kind of stuff organized.

Any tips?
___
Sim, eu junto livros e revistas. A minha mesa de cabeceira eh sinonimo de caos, e uma gaveta do meu closet esta cheia de diarios, scrapbooks, papeis da escola, cachecois... Eu aposto que dah ateh pra achar um cachorro perdido la dentro. Eu nao estou super animada para organizar essas coisas, mas acho que essa eh uma excelente oportunidade de limpar a bagunca e descobrir um sistema para manter essa bagunca toda organizada.

Alguma dica?

Um comentário

samuel and heather shannon disse...

Good for you! We didn't have nearly the time we needed to pack up all our stuff from 3 years in Wymount and we paid for it dearly. I hope we never have to move again (but, of course we will). Good luck with the rest of your packing!